forum de discussions dédié aux oeuvres de Jacqueline Carey et à la littérature Fantasy

AccueilAccueil  FAQFAQ  RechercherRechercher  S'enregistrerS'enregistrer  MembresMembres  GroupesGroupes  ConnexionConnexion  Retour au site  

Partagez | 

L'empire Ultime - Brandon Sanderson

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
Aller à la page : Précédent  1, 2, 3  Suivant
AuteurMessage
Ange
Administratrice

MessageSujet: Re: L'empire Ultime - Brandon Sanderson   Ven 14 Nov 2008 - 12:58

En me baladant sur le forum de Sanderson, j'ai glané quelques news sur ses prochains projets après l'écriture de Memory of Light.

Tout d'abord même si il a confirmé qu'il y aura d'autres romans dans l'univers de Mistborn, il faut savoir que ce n'est pas pour tout de suite. Il a d'abord comme projet une série de 10 volumes (rien que ça ! affraid ) intitulée The Way of Kings, une saga dans un tout autre univers (mais bien fantasy) et qui d'après lui promet d'être épique. amour

D'ailleurs pour la petite histoire, lorsque Sanderson a obtenu son contrat avec l'éditeur Tor, il leur avait vendu Elantris et le premier volume de The Way of Kings (qui était déjà écrit), mais sentant qu'il n'était pas encore prêt pour entreprendre un tel projet, après la parution d'Elantris il a commencé à écrire en secret le 1er volume de Mistborn et c'est comme ça que ce dernier est sorti à la place de The Way of Kings alors qu'amazon (certainement alerté par Tor) proposait déjà le 1er tome de cette décalogie en pré-commande (vous me suivez ? Laughing ).

On peut toujours visualiser ce titre sur amazon.com avec une fausse couverture et des fausses reviews. Je vous rassure, Elvis n'a rien à voir dans l'histoire ! Laughing Sanderson compte sortir un tome par an de cette nouvelle série (purée on en tient pour 10 ans ! Shocked ) en intercalant entre chaque tome d'autres projets tels que la suite de Mistborn, mais ça veut dire que cette suite on est pas prêt d'en voir le bout non plus, va falloir être patient... Neutral De toutes façons il a encore besoin de mûrir la prochaine trilogie de Mistborn, il n'est pas sûr d'inclure des éléments de technologie plus avancée comme son idée de départ le suggérait, car il a peur de rebuter les fans de fantasy hardcore qui ne supportent pas d'avoir des touches SF dans leur fantasy.

Pour revenir au 1er tome de The Way of Kings , il ne sortira pas dans sa forme originelle, il y a un gros travail de réécriture a effectuer.

Un autre projet de Sanderson (et oui encore un ! personnellement je suis sidérée par tant de productivité ! affraid ) , dont vous avez peut-être entendu parler, c'est Warbreaker que l'on peut télécharger gratuitement sur son site. Il a mis également des versions plus anciennes, le principe étant de faire découvrir à ses fans les différents stades d'écriture qu'un roman peut avoir. Perso, je trouve ça assez génial ! (p'tain j'adore ce mec amour ).
Néanmoins, une version papier paraîtra en juin 2009.

Bref un beau programme bien chargé à se mettre sous la dent !

PS : j'espère ne pas vous avoir perdus en cours de route. Laughing
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://www.terredange.fr
senindae
Maison du Baume

MessageSujet: Re: L'empire Ultime - Brandon Sanderson   Ven 14 Nov 2008 - 13:15

Shocked Il faudrait le croiser avec Robin Hobb, vous imaginez un livre tous les mois ? mister green
Ange
Administratrice

MessageSujet: Re: L'empire Ultime - Brandon Sanderson   Ven 14 Nov 2008 - 13:27

Et encore je n'ai même pas évoqué sa série Alcatraz, dont quelques titres sont disponibles mais dont la suite continuera de paraître également...C'est pas possible il cache des pakistanais dans sa cave qui font tout le boulot. Suspect lol!
senindae
Maison du Baume

MessageSujet: Re: L'empire Ultime - Brandon Sanderson   Ven 14 Nov 2008 - 13:28

Ange a écrit:
Et encore je n'ai même pas évoqué sa série Alcatraz, dont quelques titres sont disponibles mais dont la suite continuera de paraître également...C'est pas possible il cache des pakistanais dans sa cave qui font tout le boulot. Suspect lol!

Si c'est le cas il pourrait en prêter quelques-uns à qui tu sais angélique
nadine
Apprenti

MessageSujet: Re: L'empire Ultime - Brandon Sanderson   Sam 15 Nov 2008 - 15:31

Okay, je viens juste de terminer le livre de Nicolas Le Floch et j'avais l'intention de 1) soit terminer les livres en attente à moitié commencés ou 2) de lire le livre de Tobias Buckell 'Crystal Rain' dont j'ai entendu beaucoup de bien et que Tor offrait gratos il y a quelques mois... mais voilà que je tombe sur ton message, Ange, petit démon, et je me retrouve à lire la présentation par Sanderson de Warbreaker, et j'en conclus qu'il faut vraiment que je lise Elantris... *soupirs* Donc je vais commander Elantris, puisque Warbreaker n'en étant pas une suite, il y est tout de même relié, et Brandon m'a donné envie de le lire... donc je me rends. J'abdique et je vais sûrement finir enterrée sous une tonne de livres non lus ou à moitié lus. Par ta faute. Na.

lol!
Voir le profil de l'utilisateur http://danniebrown.livejournal.com/
Ange
Administratrice

MessageSujet: Re: L'empire Ultime - Brandon Sanderson   Mar 16 Déc 2008 - 15:20

En surfant sur le site de Sanderson, je suis tombée sur un article qu'il a écrit concernant son histoire en tant qu'écrivain.

Avec ce témoignage on voit à quel point le processus peut être parfois long et laborieux et qu'il ne doit pas toujours être facile de garder la foi. Bref, article très intéressant et instructif sur le métier.

Citation :
MY HISTORY AS A WRITER

I've been thinking that I should give a little bit of an explanation of my history as a writer for those of you who don't know. I think it might give you some context for some of the posts I've made, and things people are saying in the forums about my unpublished novels. Read on if you want a little context.

This all started in earnest when I was 21, about eleven years ago, back in 1997. That was the year when I decided for certain that I wanted to write novels for a living.

My first goal was to learn to write on a professional level. I had heard that a person's first few books are usually pretty bad, and so I decided to just spend a few years writing and practicing. I wanted time to work on my prose without having to worry about publishing.

You might call this my "apprentice era." Between 97 and 99 I wrote five novels, none of them very good. But being good wasn't the point. I experimented a lot, writing a variety of genres. (All sff/f of course--but I did some epic, some humor, some sf.) As you can probably guess by me writing five books in two and a half years, none were very well edited and while I had a lot of fun writing them, they were done very quickly, and had a lot less planning than my later books. Not many people read any of these novels, and I only ever sent one out to publishers (the second one, Stars' End.)

Around 1999 (I can't remember the exact date) I started attending the science fiction magazine THE LEADING EDGE at BYU; I also took an important writing class, less because of what I learned about writing (though I did learn a lot) and more because of people I met. Through TLE and the class, I ended up as part of a community of writers, editors, and science fiction/fantasy readers who were serious about what they were doing. During this time, I founded a writing group with Dan Wells and Peter Ahlstrom (Fellfroshe and Ookla over on the TWG forums.) Other members included our friend Nate, who doesn't hang out here any more, and Ben/Tage, who used to be one of the board's mods and who is still often one of my alpha readers. Eric (st. Ehlers) was another of our good friends, as was Kristy (Brenna), among numerous others, many of whom don't hang out here very much any more.

You might call this the "Golden Era" of my unpublished career. I was getting to one of the most creative points in my life, and was very energized and excited about the writing I'd learned to do. After practicing for five novels, I felt that I was finally in a position to do justice to an epic fantasy story. In 1999, I started a book I called THE SPIRIT OF ELANTRIS, which eventually just became ELANTRIS.

As I said, this was the golden era of my unpublished career--though I think the 'unpublished' part of that statement is important. I hope that I'll grow and progress, and think that the books I'm writing now are better than the ones I wrote then--just as I hope that the books I'll do in ten years will be better than the ones I do now.

However, the three novels from this era--ELANTRIS, DRAGONSTEEL, and WHITE SAND--represent some of the best worldbuilding I've ever done. Of the three, ELANTRIS turned out the best by far. WHITE SAND was good, though it will feel dated now if you read it, since my writing skill has improved quite a bit since then and it never got the level of editing and revision that ELANTRIS did. DRAGONSTEEL has moments of brilliance surrounded by some really boring sections; it had trouble because of the scope of what I was attempting. I think any of the three could have become publishable if they'd gotten the right editing and revisions.

Anyway, I wrote these books in 1999-2000. By 2001, however, this era was lapsing. I finished at BYU, and since TLE was for students, a younger crowd was taking over and I no longer quite fit in there. I continued my writing groups in various forms, and we started the Timewaster's Guide as a project and forum for those who had worked together during that era of the magazine.

I was collecting rejection letters for ELANTRIS, WHITE SAND, and DRAGONSTEEL. I felt these books were good--very good. But nobody was giving them much attention. At the conventions, editors kept saying that fantasy novel submissions were too long, and that new writers shouldn't be trying such beastly first books. I sat down to write MYTHWALKER, by ninth book, and halfway through just couldn't continue. (It remains the only book I've ever given up on.) I was trying another epic fantasy, but I was increasingly disappointed in how poorly the first three had been received. MYTHWALKER felt like an inferior knock-off of my own DRAGONSTEEL, and needed to be rethought. So I stopped working on it. (Though one side story in the book about two cousins named Siri and Vivenna really interested me; they would later get their own book as WARBREAKER.)

The next little time is kind of the "Dark Era" of my unpublished writing career. After giving up on MYTHWALKER, I decided that New York wasn't looking for my brand of epic fantasy, and that I'd try to see if I could write something else. I wrote three books during this era. MISTBORN PRIME (I added the prime later to differentiate it), THE AETHER OF NIGHT, and FINAL EMPIRE PRIME.

In Mistborn Prime, I tried to write a dark anti-hero involved in a story that was NOT epic. I tried to write something much shorter than I'd done before, forcing myself to stay away from grand stories or epic style plotting. The result was a 100k work (which is half the length of my other fantasy novels) which just. . .well, wasn't very good. The magic (a preliminary form of Allomancy) was awesome, and the setting had great points to it. But the plot was unexciting, the character uninteresting, the story uninvolving.

Depressed by this failure, I didn't send the book to a single editor. (Though I did show it to Joshua, who is now my agent, as he was curious and following my career at that point. He agreed that this book wasn't publishable. He never saw ELANTRIS, he'd given up halfway through DRAGONSTEEL--which means he never got past the boring part--and had really liked WHITE SAND, but had wanted to see more from me before picking me up. He felt I still had room to grow, and he was right.

After MISTBORN PRIME, I wrote a book called AETHER OF NIGHT, which was far more successful. I think it's the best of the four "Brandon tries to write more toward the market" books. At 150k, it was only 50k shorter than what I'd been doing during the ELANTRIS era, and I let myself play with slightly more epic stories and scope. At this point, I was trying for something with a little more humor in it, something with lighthearted, fun characters in a situation that was at times ridiculous and at times adventuresome. (A more David Eddings like approach, if you will.) It's not a bad book. I probably won't ever rewrite it, but it's not a bad book. Joshua liked it just fine, and thought it was a step forward from Mistborn Prime.

At this point, my epic fantasy books got another round of rejections, including ELANTRIS rejected by DAW and DRAGONSTEEL rejected by ACE. I'd just sent ELANTRIS to Tor, but figured I'd never hear back. (They'd had WHITE SAND for several years at that point and never gotten back to me.)

Feeling uncertain about my writing and my career again, particularly since I felt that AETHER hadn't come together just as I'd wanted, I turned my attention to trying the most basic of fantasy stories. Prophesied hero, orphaned, goes on a travel-log across the world to fight a dark lord. This was THE FINAL EMPIRE PRIME. Of course I was putting my own spin on it. But my heart wasn't in it--I just couldn't convince myself that I was adding anything new to the genre, and I was again trying for a 'half-length' story. Though there were no dragons, elves, or mythical objects to rescue, I felt that I was just plain writing a bad book. (Note that I was probably too down on this book, as it had some very inventive concepts in it, including a precursor to Feruchemy.)

I got done with FINALE EMPIRE PRIME and was just plain disappointed. This was the worst book I'd ever written. (And it is, I think, the worst--though Mistborn Prime is close.) Here I was, having written twelve novels, and I seemed to be getting WORSE with each one. I wasn't selling, I was out of school working a wage job graveyard shift, and my social life consisted pretty much of my friends taking pity on me and coming to hang out at the hotel once in a while.

I think this was one of the big focus points of my career. That year, 2002, I made three decisions. The first was that I was NOT going to give up on writing. I loved it too much, even when I was writing books that didn't turn out right. (I think this is important for every author to decide.) The second was that I was NEVER AGAIN going to write toward the market. It was killing my books. If I never got published, so be it. At least I would stop writing terrible stories mangled by my attempts to write what I thought people wanted. The final decision was that I'd go to graduate school in creative writing to get myself into that groove of being around writers again, and to also 'delay' for a few more years having to get a real job.

Enter THE WAY OF KINGS era. The last book I wrote before I got published was actually pretty darn good. I tossed out everything I was being told about how to get published, and just wrote from the heart. Over 18 months between 2002 and 2003 I wrote a 300k word book with a 180k outline/back-story/worldbuilding document. (Yes, the setting guide itself was LONGER than the previous three books I'd written.) Beyond that, I plotted the book as the first of TEN in a series.

KINGS was good. It had problems, but they were fixable problems, and I was extremely proud of the novel. I felt I'd found my place in writing again. I honestly think it's the best of my unpublished books; almost as some of the published ones.

In 2003, I got the call from an editor wanting to buy ELANTRIS.

I suppose the story of my unpublished career ends there, though there's one more side note. Why did I not published THE WAY OF KINGS? Well, a couple of reasons. First, my agent (Joshua) felt it needed a lot of work. (It did.) Secondly, it was so long that I think it scared Tor to consider it. They have published books longer before, but the market has changed since then, and approaching a book that length as an author's second book made my editor apprehensive. He'd have done it, but he was already talking about how we'd need to slice it into two novels. (And I really didn't want to do that.)

But more than that, I felt that it wasn't time for KINGS yet. I can't explain why; just gut instinct, I guess. I wanted to follow ELANTRIS up with a fast-paced trilogy. Something that could prove to people that I could finish a series, and that I really could write. I felt that launching from ELANTRIS into KINGS would be asking too much of my readers. I wanted to give them time to grow accustomed to me and my writing, and I wanted to practice writing a series before getting myself into something enormous.

And so--perhaps brashly--I looked at the two greatest disappointments of my career and said "Let's do these the way they SHOULD have been done in the first place." I took the best ideas from both, I added in a greater majority of other new good ideas, and I planned out a 600 thousand word epic told in three parts. My goal: A kind of calling card to fantasy readers. A trilogy they could read through and get a feel for who I was and what my writing was like.

Of course, then the WHEEL OF TIME came along and changed everything. I'm even more glad I did what I did, as I didn't have to stop a series in the middle to work on AMoL. Plus, working on the WHEEL OF TIME has given me an unparalleled insight into the mind of the greatest master of the long-form fantasy series of our time.

Anyway, that's a bit of history for those who are curious. Thanks for reading.

Brandon Sanderson, October 2008.

NOTE: As I often do with my essays, I wrote this straight through, and didn't take a lot of time for editing it. I'll probably read through and tweak it over the next few days, so the text may change slightly. Please forgive any typos. It's been a long weekend. Wink
Ange
Administratrice

MessageSujet: Re: L'empire Ultime - Brandon Sanderson   Jeu 18 Déc 2008 - 12:52

Ce matin dans la newsletter de Tor à laquelle je suis abonnée, j'ai eu le plaisir de découvrir qu'ils proposaient en exclu une nouvelle de Brandon Sanderson intitulée "Firstborn". Aucun rapport avec Mistborn, celle-ci sera plus susceptible de plaire au fans de SF.

Ah oui j'oubliais, cette nouvelle fait partie des tout premiers écrits de Sanderson.

Lire Firstborn
Geoffray
Cassiline

MessageSujet: Re: L'empire Ultime - Brandon Sanderson   Mer 13 Mai 2009 - 19:54

Finis "The well of ascension". J'ai adoré perso'. Alors certes il est un poil moins bon que le tome 1, mais bon ^^.
En tout cas les différente revelation et retournement de situation son bien kiffant. Genre Oreseur, genre le puit, genre les "mistborn" et leur provenance. Mais surtout le contenu du puit affraid .
Je commene le tome 3 de suite cheers .
Voir le profil de l'utilisateur http://www.gameweb.fr
Ange
Administratrice

MessageSujet: Re: L'empire Ultime - Brandon Sanderson   Ven 15 Mai 2009 - 12:45

C'est marrant beaucoup de gens ont trouvé le tome 2 légèrement en dessous du 1er alors que moi j'ai tout autant adoré. Il est assez différent parce que le focus n'est pas le même du fait de la situation politique, mais il y a des pu*** de bons passages. Le personnage du Mistborn complètement déjanté (me rappelle plus son nom), toutes les révélations et retournements de situation etc, finalement je trouve qu'il se passe plus de choses que dans le 1 et qu'on en apprend plus sur l'univers et le fonctionnement de la magie. Je pense que c'est le siège de la ville qui donne cette fausse impression "d'immobilisme" mais en fait il n'en est rien, enfin à mon avis.
Geoffray
Cassiline

MessageSujet: Re: L'empire Ultime - Brandon Sanderson   Ven 15 Mai 2009 - 19:28

Ange a écrit:
C'est marrant beaucoup de gens ont trouvé le tome 2 légèrement en dessous du 1er alors que moi j'ai tout autant adoré. Il est assez différent parce que le focus n'est pas le même du fait de la situation politique, mais il y a des pu*** de bons passages. Le personnage du Mistborn complètement déjanté (me rappelle plus son nom), toutes les révélations et retournements de situation etc, finalement je trouve qu'il se passe plus de choses que dans le 1 et qu'on en apprend plus sur l'univers et le fonctionnement de la magie. Je pense que c'est le siège de la ville qui donne cette fausse impression "d'immobilisme" mais en fait il n'en est rien, enfin à mon avis.

C'est exactement ça. Le siége fait qu'on a l'impression que rien ne se passe (alors que c'est pas le cas). Mais il se passe plein de truc de fou on est d'accord, mais ça manque de "l'originalité" du premier Laughing : "Ocean Eleven dans un monde ou le méchant à gagner face à l'élu" .
cala
Apprenti

MessageSujet: Re: L'empire Ultime - Brandon Sanderson   Dim 17 Mai 2009 - 16:51

J'ai enfin commencé le dernier tome... un vrai régal de retrouver ce monde de cendres et un de mes personnage favoris, né de la brume... 8 J'ai bien du mal à quitter le livre...
Geoffray
Cassiline

MessageSujet: Re: L'empire Ultime - Brandon Sanderson   Lun 18 Mai 2009 - 17:00

J'ai moi aussi commencer le troisiéme tome est ce ENORME Shocked .
J'adore tout simplement par contre j'ai peur pour
Spoiler:

nadine
Apprenti

MessageSujet: Re: L'empire Ultime - Brandon Sanderson   Sam 13 Juin 2009 - 0:10

Alors... j'ai fini ce troisième opus voilà déjà quelques jours et je voulais justement me donner ce laps de temps pour réfléchir sur la fin proposée par Brandon Sanderson et savoir si finalement je l'aimais ou pas. Et ben en fait, je ne sais toujours pas.

Bien sûr le bouquin est extraordinaire, ça ne fait aucun doute, c'est même probablement le meilleur des trois en termes de retournements de situations, de trouvailles géniales, de révélations etc.

Et pourtant.

Et pourtant, j'ai une impression de tristesse, ou de n'avoir pas été satisfaite, un peu comme une super relation sexuelle sans orgasme (bon... on est tous des adultes ici hein)

C'est un peu similaire à ce que j'ai ressenti à la fin de Fool's Fate mais en mieux tout de même. parce qu'a la fin de Fool's fate, je me sentais 'trahie' et 'lésée'. Alors que là je ne me sens ni trahie ni lésée, mais juste insatisfaite. Pourtant, la fin est très bien, c'est logique, ça boucle tout (encore qu'il y ait encore des trucs non résolus genre Marsh)

Mais bon, voilà, ça reste quand même une super trilogie qui mérite plus que d'être dans mon top 3.
Geoffray
Cassiline

MessageSujet: Re: L'empire Ultime - Brandon Sanderson   Sam 13 Juin 2009 - 22:20

C'est vrai que la fin est "étrange". J'avoue quelle ne m'as pas deçus, mais c'est vrai que j'ai un sentiment étrange envers cette fin (surtout concernant Sazed).
Aprés,je me suis pris une belle droite avec
Spoiler:

Ange
Administratrice

MessageSujet: Re: L'empire Ultime - Brandon Sanderson   Dim 14 Juin 2009 - 12:47

J'ai édité ton post avec une balise spoiler Geoff, car je sais qu'il y a des personnes très perspicaces sur ce forum et qu'il n'est pas difficile de deviner ce à quoi tu fais allusion. Wink

J'ai adoré la fin, je l'ai trouvée magistrale. En revanche je comprends tout à fait qu'elle puisse laisser un sentiment d'amertume, voire même ne pas plaire du tout. C'est le type même de fin qui ne laisse en tous cas pas indifférent et qui brasse longtemps (j'ai mis plusieurs jours à m'en remettre), on y adhère complètement ou bien on a une réaction de rejet. J'ai rarement lu une fin aussi réussie malgré son aspect "extrême". Il y avait une grosse prise de risques de Sanderson en proposant cette fin et il en était bien conscient (il en parle sur son forum), et je trouve ça très "couillu" de sa part.
cala
Apprenti

MessageSujet: Re: L'empire Ultime - Brandon Sanderson   Mar 16 Juin 2009 - 14:45

Le hero of Ages nous avait préparés d'une certaine façon à cette fin, tout au long du livre...
J'ai beaucoup aimé
Spoiler:

nadine
Apprenti

MessageSujet: Re: L'empire Ultime - Brandon Sanderson   Mar 16 Juin 2009 - 16:37

au fait, vous savez c'est quoi les deux derniers métaux?

J'ai trouvé
Spoiler:

mais je sèche pour le dernier...

Sinon vous avez vu, y avait un post sur son LJ y'a pas longtemps:
borders blog

Citation :
...
One other cool bit of news--a little love (finally) for those of you in France. I sold rights to my books there years ago, but we've been waiting and in a holding pattern as an Orbit imprint was created. Well, it looks like things are moving forward, and we should see Elantris in France this fall. Huzzah!
...

ORBIT
Ange
Administratrice

MessageSujet: Re: L'empire Ultime - Brandon Sanderson   Mar 14 Juil 2009 - 12:53

Des petites news concernant Brandon Sanderson et sa nouvelle série en cours, dont le 1er tome The Way of Kings devrait paraître en parallèle avec les derniers tomes de la Roue du Temps :

Citation :
Housekeeping first. Remember that I'll be doing on-line appearances tomorrow, where I'll be answering questions. The one on Twitter will probably be way busy, so that should be interesting. I'm getting to the odd state in my career where there will probably be far more questions than I have time to answer, but I'll do my best. Also, have you not seen Howard and Tracy Hickman's Extreme DM book? If not, you're missing out. It's awesome. Some sample pages are here.

Now, the big news. At about 6:00 am this morning, I finished THE WAY OF KINGS rewrite. It ended up at 380k words, which is almost double the length of Mistborn. (It's almost as long as THE SHADOW RISING, by Robert Jordan.) Now, before you get TOO excited about that size, know that I tend to write too much on a first draft intentionally, and now plan to trim it down by at least 10%. The final book should be between 300k and 350k. Either way, though, it's going to be a meaty book. (Not long for long's sake, mind you. That's just what it took to tell the story the right way.)

How did it turn out? Well, to be honest, it's FANTASTIC. This is a monstrous, beastly, awesome epic of a book. And so I'm going to give Tor the official thumbs up so they can put it on the schedule for release next year. The series title, if you haven't heard, is going to be called THE STORMLIGHT ARCHIVE.

The book does everything I wanted it to, and then some. It was a lot more work to revise it than I'd anticipated. I essentially ended up writing the thing all over again, not keeping any of what had been written before. But knowing the characters already helped a great deal. (And if you guys ever see my wife at a convention, make sure to give her a thanks and a hug for deal with a husband who has been essentially working two full time jobs for much of this year—one on KINGS, one on THE WHEEL OF TIME.)

Like any time I finish a book, there's still that itching, authorial paranoia that nobody is going to like what I've done. I have chosen a career path where, instead of releasing all of my books in one series, I jump around. I've done this partially because I want the freedom to reinvent myself. Some of my favorite authors growing up seemed unable to give new life to a series when they started it, and ended up repeating the very same story and tone over and over. I wanted to train myself to be doing new things, and wanted the freedom to write different books in different ways.

I know I'm not as wildly different in my variation as some other authors, but at the same time, there's a different feel to each book/series I've done. Hopefully, all will have great characters, a fun setting, and a compelling plot. But there will always be those who prefer Elantris's thoughtful contemplativeness to Mistborn's action or Warbreaker's reversals and humor. Each time I've released a new book, I've worried. Will my audience follow me in this (slightly) new direction? What will they think of what I've done?

KINGS is no different. In fact, it's got me even more worried. My goal for this book was to give it SCOPE. The setting is the most distinctive I've written, with the largest world and the largest number of cultures and peoples. The book (though mostly linear) involves flashbacks to character pasts, and sometimes firsthand looks at the deep past of the world. At the same time, because of the enormity of what I'm trying, I found that the book couldn't telegraph as easily what it was about.

What does this mean? Well, Mistborn and Elantris both did excellent jobs of telegraphing to the reader—right off—what the story was going to be about. After the first few chapters of Mistborn, you pretty much knew that it would be a book about Kelsier's attempt to overthrow the Lord Ruler, mixed with Vin's training as a Mistborn. Elantris was about Raoden trying to restore Elantris, Sarene investigating his disappearance, and Hrathen's attempts to convert the people. Because of the scope of these books, I was able to get across very easily what they would be about and what the central conflict would be.

KINGS . . . well, I have trouble describing what the heck KINGS is about. While there are a number of plots bouncing around in those 380k words—and many of them do get resolved—the larger storylines are only just beginning. The book isn't about one or two things, like Mistborn was. It's about dozens. And yet, the main character's plotline is simple: survival. He's in a terrible, brutal situation, and he just wants to live.

Anyway, the book needs a lot more revision, but it's in a state where I think we'll make it. So send a little good will my way as I dig into it over the next eight months. Maybe I'll be able to come up with a way to describe this beast.

(Also, WoT readers, I haven't forgotten you and am not ignoring you. WoT13 is going very well, and I'm excited about the progress. We're on target for a November next year release, at the latest. I wish I could give you details about the books, but I'm under some pretty tight restrictions about what I can say. Once TGS is out in November, I think I'll be more free to talk about what's in the next book.)

Ça promet d'être EPIQUE ! Je suis presque plus excitée par cette nouvelle saga de Brandon himself que de la conclusion de WoT, presque j'ai dit ! Wink bounce
Ange
Administratrice

MessageSujet: Re: L'empire Ultime - Brandon Sanderson   Dim 28 Mar 2010 - 18:44

Le premier tome de Fils des Brumes, L'Empire Ultime est paru en français le 17 mars aux éditions Orbit.

La couverture française :

La présentation de l'éditeur :

Citation :
Depuis mille ans, depuis la catastrophe qui a détruit le monde, des cendres tombent du ciel et les fleurs ne poussent plus. La population les skaa a été réduite en esclavage et vit dans la terreur que lui inspire le Seigneur Maître, dont le pouvoir est absolu. Et puis un jour, alors que tout espoir semblait à jamais perdu, un skaa bâtard et voleur au c ur brisé est trahi, enfermé et torturé dans la prison la plus sordide de l Empire. Là, il découvre qu il est un Fils-des-Brumes... et qu il détient des pouvoirs magiques, habituellement réservés aux nobles. Il s enfuit et décide alors de recruter l élite du monde d en bas, brigands et criminels, mais aussi les plus intelligents et les plus fidèles des allomancers, sans oublier la farouche et intrépide Vin. Son rêve ? Non pas simplement le plus gros cambriolage de toute l histoire connue, mais la chute du despote lui-même ; non pas l accomplissement d une prophétie, mais une révolution...

J'invite tous les lecteurs français à se jeter sur cette petite merveille. Une sorte d'Océan Eleven sauce fantasy, rempli de rebondissements, un suspense dément, un monde vraiment original, une intrigue à tomber par terre, bref allez y, Sanderson est un auteur bourré de talents et qui mérite vraiment de se faire connaitre pour autre chose que *celui qui écrit la fin de la Roue du Temps* !

Kif
Maison de l'Héliotrope

MessageSujet: Re: L'empire Ultime - Brandon Sanderson   Dim 28 Mar 2010 - 20:01

J'ai quand même du mal avec les traductions moi... Les Fils-des-Brumes, ça sonne vachement moins bien que Mistborn quand même, et puis qu'en est-il des Filles-des-Brumes là-dedans ? Laughing
Ange
Administratrice

MessageSujet: Re: L'empire Ultime - Brandon Sanderson   Dim 28 Mar 2010 - 20:20

Bah en même temps comment tu aurais traduit ça toi ? C'est sûr que c'est moins classe que "Mistborn" et que ça sonne pas terrible mais en l'occurrence le choix était limité. Neutral

Cecile
Apprenti

MessageSujet: Re: L'empire Ultime - Brandon Sanderson   Dim 28 Mar 2010 - 21:28

Moi j'aime beaucoup, c'est poétique. Very Happy
Ange
Administratrice

MessageSujet: Re: L'empire Ultime - Brandon Sanderson   Dim 28 Mar 2010 - 21:30

tiens Cécile puisque tu passes par là j'en profite pour te demander comment tu trouves cette trilogie (je sais que tu es en train de la lire...) ?

Sangoire
Administratrice

MessageSujet: Re: L'empire Ultime - Brandon Sanderson   Lun 29 Mar 2010 - 11:34

Ha Kif heureux lecteur en VO Wink

Euh peut-être "Les Enfants de la Brume" ? Cela dit c'est toujours facile de critiquer après coup. La vraie question c'est est-ce que le traducteur ensuite est à la hauteur de Sanderson, comme notre cher Myrrdyn le fut pour Carey Smile

Cecile
Apprenti

MessageSujet: Re: L'empire Ultime - Brandon Sanderson   Lun 29 Mar 2010 - 16:23

J'ai beaucoup apprécié cette trilogie Ange.
Very Happy

D'une certaine façon, elle est aux antipodes de Robin : il n'arrive rien de vraiment problématique aux personnages principaux (Sazed excepté peut être) , il y a beaucoup d'invraissemblance (comme le fait de prétendre que quelque chose peut pousser dans une éruption volcanique constante) ; mais une fois que l'on a accepté ce côté là, c'est très plaisant, peut être justement à cause de cela. J'aime la sensation d'invincibilité qui se dégage des deux principaux persos. J'en retire le même plaisir qu'en jouant aux jeux vidéos.

D'autre part , je trouve que les caractères des personnages ( Vin , Sazed, Breeze) sont très crédibles, et leur évolution aussi.
Voilà. J'en suis à la moitié du tome trois.
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: L'empire Ultime - Brandon Sanderson   

L'empire Ultime - Brandon Sanderson
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 2 sur 3Aller à la page : Précédent  1, 2, 3  Suivant